jazda na rowerze na odchudzanie

Jazda na rowerze na odchudzanie, czyli jak jeździć na rowerze, aby schudnąć

Jazda na rowerze to jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznych. Bardzo często wykorzystywana jest jako trening na odchudzanie. Niestety, wiele osób narzeka na brak efektywności tej formy treningowej. Dlaczego?

Otóż, nie każda przejażdżka rowerem będzie miała wpływ na skład i budowę naszego ciała. Aby jazda na rowerze mogła być uznana za trening musi spełnić trzy kluczowe warunki, a mianowicie:

  • Musi być dostatecznie intensywna – aby doszło do procesu spalania tkanki tłuszczowej w „dobrym tempie”, musi zostać spełniona zasada intensywności treningowej, tj. tętno musi wynosić od 60 do 80% tętna maksymalnego.
  • Musi być dostatecznie długa – objętość treningowa ma tutaj kluczowe znaczenie. Wszak, procesy korzystania z energii zapasowej magazynowanej w tkance tłuszczowej, zaczynają swój bieg dopiero po 15-20 minutach aktywności fizycznej. Z tego też względu, przyjmuje się, że trening na odchudzanie (w każdej formie) powinien trwać nie mniej niż 45 minut.
  • Musi być jednostajna – intensywność musi być zawsze na tym poziomie. Dlatego też, trening nie może być realizowany na górzystych terenach, gdzie nie jest możliwe utrzymanie jednostajnej intensywności.

Dostosowując jazdę na rowerze do tych trzech zasad możemy być pewni, że będzie ona naprawdę efektywna i pozwoli nam schudnąć.

Ile mogę schudnąć stosując trening na rowerze?

Bardzo wiele osób poszukuje odpowiedzi na pytanie „ile mogę schudnąć?”. Otóż, w każdym przypadku przebieg redukcji będzie wyglądał inaczej. Nawet przy takiej samej intensywności, objętości i trasie jazdy – efekty odchudzania będą różne. Dlaczego?

Wynika to z szeregu uwarunkowań indywidualnych, tj. składu i budowy ciała, zdolności motorycznych czy wydolności krążeniowo-ruchowej. Ogromny wpływ na tempo odchudzania ma również styl życia.

Jedyną wartością stałą jest ilość spalanych kalorii. W przypadku treningu realizowanego z intensywnością równą od 60 do 80% tętna maksymalnego, możemy liczyć na spalenie nawet 400-500kcal w ciągu jednej godziny.

Nie zapominaj o innych elementach odchudzania!

Częstokroć osoby decydujące się na redukcję zbędnych kilogramów, mylnie uważają, że wystarczy zadbać tylko o trening. Niestety, proces odchudzania jest zdecydowanie bardziej wymagający. Aby schudnąć musimy dbać także o dietę i opcjonalnie suplementację.

Dieta redukcyjna to nic innego jak jadłospis o ujemnym bilansie kalorycznym. Najogólniej mówiąc, musimy jeść mniej, aniżeli potrzebujemy. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy się głodzić! Wręcz przeciwnie – bilans powinien być ukrócony o maksymalnie 10% generowanego zapotrzebowania. To wystarczy, aby chudnąć w tempie oscylującym w granicach 2-3 kilogramów miesięcznie.

Ważnym elementem redukcji mogą okazać się suplementy diety. Co prawda, nie należy przeceniać ich efektywności, aczkolwiek – w chwili obecnej producenci dostarczają naprawdę skuteczne rozwiązania, które pozwalają redukować zbędne kilogramy znacznie szybciej. Do szczególnie polecanych produktów należy zaliczyć Fast Burn Extreme, Nutrigo Lab Burner oraz Piperinox.

Dodaj komentarz