odchudzanie

Odchudzanie w trzech krokach: dieta, trening i suplementacja

O zgrabnej sylwetce marzy coraz większe grono osób. Nadwaga bowiem dotyka mnóstwo ludzi. Mówi się o niej, że stanowi problem globalny. Często, nazywana jest chorobą XXI wieku.

Nadwaga stanowi na tyle poważny problem w Polsce, że interweniują nawet rządy (wprowadzają zakazy niezdrowej żywności w szkołach, nakładają większe podatki na fast-foody).

Jak schudnąć?

Odchudzanie to proces niezbyt skomplikowany. Nie potrzeba nie wiadomo jakiej wiedzy, by skutecznie zrzucać zbędne kilogramy. Tak naprawdę samodyscyplina i zaangażowanie w działanie są wystarczające. Trzeba również wykazać się spokojem i cierpliwością. Efekty bowiem nie przychodzą natychmiastowo. Poznaj cztery kluczowe elementy, które doprowadzą Cię do zgrabnej sylwetki.

Po pierwsze: dieta

Obecność diety w tym zestawieniu z całą pewnością nikogo nie dziwi. Złe nawyki żywieniowe uznawane są za najważniejszą i najczęściej występującą przyczynę otyłości. Jak zatem jeść, aby schudnąć?

Przede wszystkim, dietetycy sugerują rozłożyć codzienną dawkę jedzenia na większą ilość porcji. Zalecenia wyglądają następująco: 5-7 posiłków, każdy co 2-3 godziny. Mniejsze porcje sprawiają, że organizm wykorzystuje na bieżąco dostarczany materiał, nie odkładając nic „na później”.

Dieta powinna być również zbilansowana (dostosowana do zapotrzebowania) oraz zdrowa (tylko pełnowartościowe, naturalne produkty).

Po drugie: trening

Ćwiczenia na odchudzanie są równie ważne, co dieta. Za sprawą stymulacji mięśni, generujemy zapotrzebowanie. Im więcej energii potrzebujemy, tym częściej organizm będzie sięgał po materiał zapasowy w postaci tłuszczu.

W procesach odchudzania zdecydowanie najlepiej sprawdzają się ćwiczenia o charakterze aerobowym (tlenowym), czyli: bieganie, jazda na rowerze, steper, orbiterek czy pływanie.

Po trzecie: suplementy

To ważny element odchudzania. Jeśli zależy nam na czasie – suplementy muszą stać się częścią naszej diety. Nie są jednak konieczne, by pojawiały się dostatecznie dobre rezultaty.

Głównym zadaniem odżywek jest spotęgowanie efektów diety oraz treningu. Warto jednak pamiętać, że wybór konkretnych suplementów powinien być dokonywany na podstawie opinii innych konsumentów, a nie reklam telewizyjnych.

Po czwarte: motywacja:

Niestety, rzadko kiedy dochodzi do faktycznej finalizacji postanowień. Odpowiedzialna za taki stan rzeczy jest motywacja, a raczej jej brak.

Jak to możliwe? Przecież jestem zmotywowana!

Pierwsze dni odchudzania to prawdziwa ekscytacja. Wydaje nam się, że nic nie jest w stanie tym razem stanąć nam na drodze. Uważamy, że nasza motywacja stoi na najwyższym poziomie i teraz naprawdę się uda.

Otóż, „noworocznej motywacji” wystarcza na bardzo krótko. Zwykle już w drugim tygodniu wiele osób odpuszcza i najzwyczajniej w świecie rezygnuje z odchudzania. Odpowiedzialni za to jesteśmy my sami. Wszak, niedostatecznie pielęgnujemy motywację.

Chcesz schudnąć? Dbaj o motywację.

Stworzyłeś szczegółowy plan dietetyczny i treningowy? Świetnie. To jednak jest najmniejszy problem. Wszak, kluczowe dla odchudzania jest to, aby nigdy się nie poddawać. Co Ci po świetnej diecie i planie treningowym, gdy będziesz nieregularna?

O motywację do odchudzania dbać należy tak samo, jak o motywację do wielu innych rzeczy. Wiesz dlaczego niektórzy osiągają sukces? Bo są maksymalnie skoncentrowani na swoim celu. Cechuje ich regularność, skrupulatność oraz to, że nawet na moment nie ulegają pokusom. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś i Ty dołączyła do tego grona.

Jak zwiększyć motywację? 10 kroków.

  1. Określ swój cel – bądź przy tym możliwie precyzyjna.
  2. Stwórz szczegółowy plan działania.
  3. Codziennie wieczorem ustalaj plan kolejnego dnia.
  4. Raz na miesiąc ustalaj nowe cele i założenia.
  5. Monitoruj postępy nie częściej niż raz na tydzień i nie rzadziej niż raz na miesiąc.
  6. Poinformuj swoich bliskich o swoich celach.
  7. Priorytetyzuj swoje zadania i cele.
  8. Nie ulegaj pokusom.
  9. Zmień swój styl życia na zdrowszy i bardziej regularny.
  10. Nigdy się nie poddawaj.

Dodaj komentarz