Jak prowadzić zdrowy styl życia

Jak prowadzić zdrowy styl życia? 5 kluczowych zasad

Prowadzenie zdrowego trybu życia niesie za sobą wiele korzyści. Poza poprawą ogólnej kondycji fizycznej organizmu, można liczyć także na lepsze samopoczucie oraz wygląd. Zobacz, co zrobić, aby Twój tryb życia był zdrowszy.

# 1. Zdrowa dieta

W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednią dietę. Jadłospis musi być zdrowy, oparty na produktach naturalnych – niemodyfikowanych. Dieta składać się powinna z większej ilości posiłków w mniejszych porcjach (około 5-7). Bilans wartości odżywczych powinien być ustalany indywidualnie w oparciu o płeć, wagę oraz podejmowaną aktywność fizyczną.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że zdrowe odżywianie to więcej, niż dołączenie do diety warzyw i owoców. Należy zadbać o kaloryczność, prawidłowy rozkład makroskładników oraz pełnowartościowość diety. Uwierzcie – to naprawdę łatwe!

# 2. Aktywność fizyczna

Następnym krokiem w walce o „zdrowy styl życia” jest zwiększenie aktywności fizycznej. Doskonałym rozwiązaniem jest podjęcie treningów o charakterze aerobowym. Pozwolą one na poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej, wzmocnią mięśnie oraz zwiększą produkcję endorfiny – hormonu szczęścia.

Codzienny trening nie musi być rzecz jasna zbyt intensywny. Ćwiczenia mają na celu poprawić ogólną kondycję organizmu. Do najlepszych form zaliczamy wszelkie treningi rekreacyjne – jazdę na rowerze, szybkie spacery, pływanie czy nordic walking. Rzecz jasna, intensywność ćwiczeń należy dostosować do stanu motoryki.

# 3. Rytm dobowy

Kolejnym etapem jest uregulowanie rytmu dobowego. Należy zadbać o stałe godziny snu i czuwania. Dzięki temu przyzwyczaimy organizm, co pozwoli mu zwiększyć efektywność pracy narządów wewnętrznych. Umożliwi to również efektywniejszą regenerację sił – zarówno fizycznych, jak i psychicznych.

Poza snem, warto zadbać także o większą regularność w czasie dnia: konsumpcja, relaks, trening – wszystko to powinno być realizowane systematycznie. Wówczas, nasz organizm dostosuje się do rytmu dobowego i będzie pracował znacznie wydajniej.

# 4. Relaks

Niezwykle ważnym elementem zdrowego trybu życia jest także relaks. Pozwala on zrealizować tzw. fitness umysłu, emocji oraz uczuć. Ponadto, za sprawa form relaksacyjnych jesteśmy w stanie skutecznie przeciwdziałać czynnikom stresogennym. Formy relaksu zależne są od preferencji danej jednostki. Może to być zarówno dobra książka, joga, jaki wyjście do kina czy po prostu granie w niewyzwalające złych emocji gry komputerowe.

# 5. Suplementacja

Ostatnim krokiem o lepsze, i zdrowsze „JA” jest suplementacja. Stosowanie środków tego typu pozwala zachować optymalną kondycję organizmu. W szczególności zaleca się regularne dostarczanie preparatów o działaniu oczyszczającym, odkwaszającym i wzmacniającym organizm.

Co więcej, w zależności od kondycji organizmu – można sięgnąć po środki wspomagające redukcję masy ciała, czy też regulujące sen.

Pamiętaj, efekty metamorfozy nie pojawiają się natychmiastowo. Niekiedy poprawa następuje już po kilku dniach, czasem na rezultaty trzeba poczekać nawet kilka tygodni.

Dodaj komentarz